رزومه‌ی دکتر جواد راستی

عضو هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان

تحصیلات

• ۱۳۹۱- ۱۳۸۵: دکتری معماری کامپیوتر (هوش مصنوعی) – دانشگاه اصفهان (معدل آموزشی: ۱۸.۷۱- نمره‌ی پایان‌نامه: ۱۸.۳۰) – عنوان رساله: ارائه يك روش بخش‌بندي مبتني بر الگوريتم‌هاي هوشمند به منظور تشخيص اشياء در تصاوير بيروني (با راهنمایی دکتر سید امیرحسن منجمی و دکتر عباس وفایی)
• ۱۳۸۲-۱۳۸۵: کارشناسی ارشد معماری کامپیوتر – دانشگاه اصفهان (معدل: ۱۸.۵۵) – عنوان پایان‌نامه: پيش‌بيني بهينه مسير پاسکاري در روباتهاي فوتباليست به کمک روشهاي هوشمند (با راهنمایی دکتر ناصر موحدی‌نیا و دکتر کمال جمشیدی)
• ۱۳۷۸-۱۳۸۲: کارشناسی سخت‌افزار کامپیوتر – دانشگاه اصفهان (معدل: ۱۸.۲۸) – عنوان پایان‌نامه: طراحي و ساخت روبات مين‌ياب (با راهنمایی دکتر کمال جمشیدی و دکتر عباس وفایی)
• ۱۳۷۷: پیش‌دانشگاهی امام محمد باقر (ع) – ریاضی و فیزیک
• ۱۳۷۴-۱۳۷۷: دبیرستان امید آیندگان – ریاضی و فیزیک
• ۱۳۷۱-۱۳۷۴: مدرسه راهنمایی اندیشه‌ی فرهنگیان
• ۱۳۶۷-۱۳۷۱: دبستان قائم

پست‌های اجرایی

  • مؤسس و مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان (http://uicvgame.ir) – ۱۳۹۴ تاکنون
  • مدیر نوآوری، امور فناوری و مرکز رشد دانشگاه اصفهان – ۱۳۹۸ تاکنون
  • راهبر ناحیه‌ی نوآوری دانشگاه اصفهان – ۱۳۹۸ تاکنون

علائق کاری و پژوهشی

  • طراحی بازی‌های درمانی
  • علوم و فناوری‌های شناختی
  • طراحی سیستم‌های هوشمند
  • پردازش تصویر
  • بینایی ماشین
  • توسعه‌ی زیست‌بوم کارآفرینی

سوابق کاری

  • استادیار گروه مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان (۱۳۹۲ تاکنون)
  • مدرس مدعو در دانشگاه اصفهان (۱۳۹۲-۱۳۸۵)
  • مدرس مدعو در دانشگاه غیرانتفاعی شیخ‌بهایی اصفهان (۱۳۹۵)
  • مدرس مدعو در مؤسسه‌ی آموزش عالی راغب اصفهانی (۱۳۹۵-۱۳۹۲)
  • مدرس مدعو در دانشگاه جامع علمی-کاربردی پاسارگاد (۱۳۹۱)
  • مدرس مدعو در دانشگاه غیرانتفاعی اشرفی اصفهانی (۱۳۹۱-۱۳۹۰)
  • مدرس مدعو در مؤسسه‌ی آموزش عالی علوم و فناوری سپاهان اصفهان (۱۳۹۰)
  • مدرس مدعو در مؤسسه‌ی آموزش عالی غیرانتفاعی صفاهان (۱۳۸۹-۱۳۸۶)
  • مدرس مدعو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه (۱۳۹۰ – ۱۳۸۵)
  • مدرس مدعو در مؤسسه‌ی آموزش عالی نجف‌آباد (۱۳۸۵ – ۱۳۸۲)
  • مدیر فنی پروژه‌ی سیستم مدیریت هوشمند ساختمان (BMS) در شرکت فنی و مهندسی بهپژوه (۱۳۸۶ – ۱۳۸۲)

دروس

  • پردازش تصاویر دیجیتال
  • بینایی ماشین
  • بازشناسی الگو
  • برنامه‌نویسی مقدماتی و پیشرفته
  • ساختمان داده و طراحی الگوریتم
  • شبکه‌های کامپیوتری
  • سیستم‌های ارتباطی در مهندسی پزشکی
  • مدارهای منطقی و سیستم‌های دیجیتال
  • معماری سیستم‌های کامپیوتری
  • ریزپردازنده‌ها و میکروکنترلرها
  • زبان ماشین و اسمبلی
  • برنامه‌نویسی سیستم
  • مدارهای واسط کامپیوتری
  • سخت‌افزار و کنترل کامپیوتری
  • روباتیک
  • سیگنال‌ها و سیستم‌ها
  • سیستم‌های کنترل خطی

افتخارات

  • رتبه‌ی اول مقطع کارشناسی رشته‌ی مهندسی سخت‌افزار کامپیوتر از بین فارغ‌التحصیلان سال تحصیلی ۸۲-۱۳۸۱
  • رتبه‌ی اول مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی معماری سیستم‌های کامپیوتری از بین فارغ‌التحصیلان سال تحصیلی ۸۵-۱۳۸۴
  • رتبه‌ی سوم آزمون ورودی دکترای تخصصی مهندسی کامپیوتر سال ۱۳۸۵
  • اخذ بورس تحصیلی وزارت علوم در سال ۱۳۸۶
  • پژوهشگر نمونه دانشجویی دانشگاه اصفهان (۱۳۸۹)
  • کسب عنوان شایسته‌ی تقدیر در اولین جشنواره‌ی ملی سرگرم‌آموز (دانشگاه علامه طباطبایی) با بازی واقعیت مجازی بهخوان (۱۳۹۶)
  • کسب عنوان سوم چالش سرمايه‌ي شناختي و طراحي بازي (ستاد توسعه‌ي علوم و فناوري‌هاي شناختي با همراهی شتاب‌دهنده‌ی COGNOTECH) با بازی رایانه‌ای-حرکتی بهگام (۱۳۹۹)
  • برگزیده‌ی چالش توسعه‌ی فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان با بسته‌ی واقعیت مجازی بهیاد برای توانبخشی حافظه‌ی سالمندان (۱۳۹۹)
  • کسب رتبه‌ی سوم محور «ایده‌های محصول‌محور استارتاپ‌های علوم شناختی» در چالش سخنرانی‌های علمی-ترویجی COGTALK با بسته‌ی درمان مواجهه‌ای به کمک واقعیت مجازی با تصاویر حقیقی (۱۳۹۹)
  • کسب مقام اول در دومین چالش سخنرانی‌های علمی ترویجی (COGTALK۲) در محور پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه علوم شناختی با بسته‌ی واقعیت مجازی برای تقویت حافظه‌ی سالمندان (۱۳۹۹)
  • طراح دو محصول (بهران و بهگام) از ۱۰ محصول برتر پنجمین دوره‌ی بازی‌های جدی ایران (۱۴۰۰).
  • کسب رتبه اول ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در حوزه فناوری‌های محوری و اولویت‌دار با محصول بهران (دوچرخه‌سواری همراه با واقعیت مجازی برای توانبخشی شناختی-حرکتی بیماران مبتلا به MS) در پنجمین دوره‌ی بازی‌های جدیایران (۱۴۰۰).
  • کسب جایزه سوم موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) و عنوان شایسته تقدیر از دیدگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه آموزش کودکان و نوجوانان با محصول بهخوان (نرم‌افزار واقعیت افزوده برای بهبود کودکان نارساخوان) در پنجمین دوره‌ی بازی‌های جدی ایران (۱۴۰۰).

کتاب‌ها

  1. جواد راستی، «روبات تعقيب خط»، انتشارات كنكاش، ویرایش اول/بهار ۱۳۸۸، ویرایش دوم/زمستان ۱۳۸۸، شابک ۳-۷۱-۲۵۹۶-۹۶۴-۹۷۸.
  2. جواد راستی، «طراحي مدارهاي واسط كامپيوتري»، انتشارات پيام علوي، ۱۳۹۰، شابک ۳-۵۸-۲۵۶۴-۹۶۴-۹۷۸
  3. محمدرضا یزدچی، جواد راستی، مجتبی نظام‌هاشمی و سعید نصراللهی بروجنی، «طراحي سيستم با ميکروکنترلر AVR»، انتشارات دانشگاه اصفهان، چاپ اول/بهار ۱۳۹۲، چاپ دوم/تابستان ۱۳۹۲، شابک ۹-۰۴۹-۱۱۰-۶۰۰-۹۷۸.
  4. جواد راستی، «روبات مسیریاب به‌همراه دستورکار آزمایشگاه روباتیک»، انتشارات پارسیا، ۱۳۹۲، شابک ۰-۱۵-۷۰۱۰-۶۰۰-۹۷۸.
  5. محمدرضا یزدچی، جواد راستی، مجتبی نظام‌هاشمی و سعید نصراللهی بروجنی، «طراحي کاربردی سيستم با ميکروکنترلر AVR»، انتشارات دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۳، شابک ۳-۰۹۶-۱۱۰-۶۰۰-۹۷۸.
  6. ویراستاری علمی و ادبی کتاب «مجموعه مقالات برگزيده ششمين دوره كنفرانس بازي‌هاي رايانه‌اي؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در حوزه كودكان و بازي‌هاي ديجيتال»، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه اصفهان، 1400، شابک ۳-۴-۹۵۲۴۱-۶۰۰-۹۷۸.

مقالات علمی

مجلات

1) J. Rasti, A. Monadjemi, A. Vafaei, “Color reduction using a multi-stage Kohonen Self-Organizing Map with redundant features”. Expert Systems with Applications, pp. 13188-13197, 2011.

2) J. Rasti، A. Vafaei، and A. Monadjemi، “GRADUAL CLUSTER ELIMINATION FOR COLOR CLUSTERING IN OUTDOOR SCENES،” International Journal of Innovative Computing، Information and Control، vol. 9، No. 6، pp. 2441-2464، June 2013.

3) J. Rasti، “Diagnosis of the Myasthenia Gravis using Fuzzy Gaze Tracking Software”, Euromediterranean Biomedical Journal، 10(2)، pp.76-86، 2015.

4) Mina Masoudi, Javad Rasti, Amin Mahnam, Ahmad Abedi, Mohammad Ali Nazari, “The Dynamic Difficulty Adjustment of a Neurofeedback-Based Cognitive Game to Make a Help to Treatment of Attention Deficit Hyperactivity Disorder”, Journal of Research in Rehabilitation Sciences, pp. 28-36, Vol 15, No 1: 2019.

5) Amirhasan Torabi, Nasibeh Sarrami-Foroushani, Javad Rasti, Amir Mohammad Ghiasi, Reza Soleimani, “Design and Validation of a Dual-Tasks Package based on Kinect Sensor in Virtual Reality Environment to Assess Cognitive Disorders in Elderly People”, Journal of Research in Rehabilitation Sciences, pp. 86-93, Vol 15, No 2: 2019.

6) Javad Rasti, Amirhasan Torabi, Nasibeh Sarrami-Foroushani, Golnaz Amiri, Negar Malekifar, “Design and Validation of an Eye-Tracker-Based Software to Improve Attention in Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD): A Validation Study”, Journal of Research in Rehabilitation Sciences, pp. 137-143, Vol 15, No 3: 2019.

7) Kiavash Fathi, Afrooz Laghaei, Javad Rasti, Maryam Zekri, “Design and Implementation of Adaptive Neuro-fuzzy Exergame Controller”, Journal of Research in Rehabilitation Sciences, pp. 219-227, Vol 15, No 4: 2019.

8) Reihaneh Atashkar, Javad Rasti, Ebrahim Sadeghi, “Designing an Exergame and Clinical Evaluation of its Effect on Pain Sensation and Muscle Strength in People with Cervical Osteoarthritis: A Randomized Clinical Trial”, Journal of Research in Rehabilitation Sciences, pp. 256-263, Vol 15, No 5: 2019.

9) Mehdi Tabrizi, Gholamreza Manshaee, Amir Ghamarani, and Javad Rasti, “Comparison of the Effectiveness of Virtual Reality with Medication on the Memory of Attention Deficit Hyperactivity Disorder Students”, International Archives of Health Sciences, No. 7(1), 2020.

10) Farzaneh Dehghani, Alireza Karimian, Mehri Sirous, Javad Rasti, and Ali Soleymanpour,”Bone age assessment of Iranian children in an automatic manner”, Journal of Medical Signals and Sensors, 2020.

11) Farideh Hamidi, Mohadeseh Azizolahi, Javad Rasti, and Fatemeh Beigi, “Effectiveness of Computer Games on Improving the Attention and Working Memory of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder”, Health Education and Health Promotion, No. 8(2), 2020.

12) Mohammad Reza Mohebbian, Javad Rasti, “Head and camera rotation invariant eye tracking algorithm based on segmented group method of data handling”, No. 7(31), 2020.

13) Varmaghani, S., Abbasi, Z., Weech, S. et al. Spatial and attentional aftereffects of virtual reality and relations to cybersickness. Virtual Reality 26659–668 (2022).

۱۴) «کاهش رنگ تصاویر با شبکه‌های عصبی خودسامانده چندمرحله‌ای و وی‍ژگی‌های افزونه»، جواد راستی، سید امیر حسن منجمی و عباس وفائی، مجله‌ی علمی-پژوهشی دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران، ۱۳۸۸.

۱۵) «بخش‌بندي تصاوير رنگي بيروني به هدف تشخيص اشياء به كمك هيستوگرام با دقت دوگانه»، جواد راستي، سيداميرحسن منجمي و عباس وفايي، مجله فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، ۱۳۹۲.

۱۶) «ساخت و رواسازي نرم‌افزار واقعيت مجازي براي درمان مواجهه‌اي هراس از پرواز »، جواد راستي، غلامرضا منشئي، پروين اسلامي، دانش و پژوهش در روانشناسي كاربردي، شماره پیاپی ۷۴، ۱۳۹۷.

۱۷) «مقايسه اثربخشي درمان واقعيت مجازي با نوروفيدبک بر کمبود توجه دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بيش فعالي»، مهدي تبريزي، غلامرضا منشئي، امير قمراني و جواد راستي، دانش و پژوهش در روانشناسي كاربردي، شماره پیاپی ۷۹، ۱۳۹۹.

۱۸) «طراحي و روايي‌سنجي بسته نرم‌افزاري مبتني بر واقعيت مجازي با تصاوير حقيقي جهت بهبود نشانگان نقص توجه»، فتانه خجسته‌بخت، جواد راستي، ماهگل توکلي و نسيبه صرامي فروشاني، فصلنامه تازه‌های علوم شناختی، شماره ۲۲ (۳)، ۱۳۹۹.

۱۹) «مقايسه اثربخشي درمان واقعيت مجازي با نوروفيدبک بر تکانش‌گري دانش‌آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/بيش‌فعالي»، مهدي تبريزي، غلامرضا منشئي، جواد راستی و امير قمراني، فصلنامه علمی-پژوهشی کودکان استثنایی، شماره ۲۰ (۱)، ۱۳۹۹.

۲۰) «مقایسه اثربخشی دارو درمانی و واقعیت‌مجازی بر اضطراب درد و شدت درد بیماران سوختگی مرکز امام موسی کاظم (ع) شهر اصفهان»، مهناز کیانی، غلامرضا منشئی، امیر قمرانی، جواد راستی، نشریه روان‌پرستاری، شماره ۸ (۲)، ۱۳۹۹.

۲۱) «مقايسه اثربخشي درمان حضوري و واقعيت مجزي متمركز بر شفقت بر فرسودگي زناشويي»، محمد شاکرمی، محمدرضا عابدی، رضوان‌السادات جزایری و جواد راستی، فصل‌نامه پژوهش‌های کاربردی روانشناختی, ۱۳ (۱), ۸۳-۱۰۳، ۱۴۰۱.

۲۲) «تاثير تمرينات هوازي، واقعيت مجازي و تكاليف دوگانه بر عملكرد حركتي و افسردگي بيماران ام. اس. افسرده»، مریم صالحی، حسن محمدزاده، جواد راستی و مسعود اعتمادی‌فر، نشریه رفتار حرکتی، ۱۴۰۱.

کنفرانس‌ها

1) Rasti، J.; Movahhedinia، N. ، Jamshidi، K. A TOPOLOGICAL APPROACH TO PRESENT INPUT DATA TO PERCEPTRON NEURAL NETWORK FOR PASSING IN MIDDLE SIZE ROBOT SOCCER، Annals of DAAAM for 2006 & Proceedings of the 17th International DAAAM Symposium، ISBN 3-901509-57-7، ISSN 1726-9679، pp 345-346، Editor B. Katalinic، Published by DAAAM International، Vienna، Austria 2006.

2) Rasti، J.، Monadjemi، A.، Vafaei، A. A Graph-Based Vision System for Automatic Object Detection in Outdoor Scenes، Annals of DAAAM for 2011 & Proceedings of the 22nd International DAAAM Symposium، under publication، Vienna، Austria 2011.

3) Fathi, K., Rasti, J., An Interpretable Measurement for Playing Archetypes of Driving Agents in Video Games, The 10th International Conference on Computer and Knowledge Engineering (ICCKE2020), Ferdowsi University of Mashhad, 2020.

۴) پاس‌كاري روبات‌هاي فوتباليست سايز متوسط به كمك شبكه‌هاي عصبي پرسپترون، جواد راستی، ناصر موحدی‌نیا و کمال جمشیدی، هفته پژوهش دانشگاه اصفهان، ۱۳۸۵.

۵) «كاهش رنگ تصاوير بيروني به هدف بخش‌بندي ابتدايي با استفاده از خوشه‌بندي سلسله‌مراتبي با حذف تدريجي در هرم گوسي»، جواد راستي، سيد اميرحسن منجمي، عباس وفايي، ششمين كنفرانس ماشين بينايي و پردازش تصوير ايران، دانشگاه اصفهان، آبان ۱۳۸۹.

۶) «نقش بازی‌های رايانه‌ای در تقويت پدافند غيرعامل ملی»، جواد راستی، همايش سراسري پدافند غير عامل در علوم مهندسي، دانشگاه جامع امام حسین، تهران، ۱۳۹۲.

۷) «پیشگیری از سندروم بینایی کامپیوتر به‌کمک نرم‌افزار بلادرنگ کنترل جهت نگاه کاربر»، محمدرضا محبیان و جواد راستی، دومین کنفرانس دانش‌پژوهان کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه تبریز، ۱۳۹۳.

۸) «بهبود مکانیزم رؤیت‌گر اغتشاش برای کنترل چندمتغیره سیستم خردکن سنگ معدن»، سیدمحمد مهدوی و جواد راستی، اولین کنفرانس سراسری توسعه محوری مهندسی عمران، معماری، برق و مکانیک ایران، دانشگاه گرگان، ۱۳۹۳.

۹) «مقايسه روش نرم‌افزاری اصلاح سوگيري توجه با دارودرمانی بر اضطراب صفت کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی–نقص توجه»، سیما میرلو، امیر قمرانی و جواد راستی، پنجمین کنگره روانشناسان ایران، دانشگاه تهران، ۱۳۹۳.

۱۰) «طراحی نرم‌افزار اورتوپتیک تشخیص فازی جهت نگاه و کاربرد آن در تقویت مهارت‌های تندخوانی»، جواد راستی، دومین همایش ملی پژوهش‌های کاربردی در علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه تهران، ۱۳۹۳.

۱۱) «طراحی یک سیستم مربیگری الکترونیکی کاربردی به منظور ارزیابی و ارتقاء توانایی‌های ورزشکاران رزمی‌کار»، سید مهران امیری و جواد راستی، سومین همایش ملّی کاربرد علوم ورزشی در پیشرفت تربیت بدنی و ورزش ۱۱قهرمانی، دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه، ۱۳۹۴.

۱۲) «توانبخشی به‌کمک بازی رایانه‌ای و کمربند هشدار عدم تعادل کودکان مبتلا به فلج مغزی»، نرگس حقیقتی،جواد راستی،عرفان افقری، اولین کنفرانس ملّی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۴.

۱۳) «مروری بر روند طراحی موتورهای جدید تولید بازی ویدئویی»، سید احمدرضا رضیان و جواد راستی، اولین کنفرانس ملّی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۴.

۱۴) «تولید محتوای رویه‌ای براساس احساسات کاربر با استفاده از الگوریتم‌های تکاملی»، علیرضا شیروانی و جواد راستی، اولین کنفرانس ملّی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۴.

۱۵) «بررسی کاربرد فناوری واقعیت افزوده به عنوان یک روش چندحسی در بهبود نارساخوانی»، نسیبه صرامی، جواد راستی و مجتبی ماهر، دومین کنفرانس ملّی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۵.

۱۶) «بررسی کاربرد فناوری واقعیت افزوده جهت ارائه الگوی طراحی عوامل کالبدی-فضایی»، صالح کاجی اصفهانی، رامین مدنی و جواد راستی، دومین کنفرانس ملّی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۵.

۱۷) «طرح سخت‌افزار یک بازی رایانه‌ای-ورزشی با قابلیت ثبت و سنجش حرکات واقعی با هدف مربی‌گری الکترونیکی و افزایش انگیزه تمرین در ورزش تکواندو»، سید مهران امیری، جواد راستی و هادی عباسی، دومین کنفرانس ملّی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۵.

۱۸) «معرفی بستر توسعه‌ی نرم‌افزارهای واقعیت مجازی تعاملی مبتنی بر تصاویر واقعی»، زهرا رستمیان و جواد راستی، دومین کنفرانس ملّی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۵.

۱۹) «یادگیری مدلی برای پیش‌بینی ترک بازی توسط کاربران ایرانی در بازی‌های رایگان»، سید مسعود پزشک‌زاده، امین بابادی، جواد راستی و هادی خسروی، دومین کنفرانس ملّی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها،  دانشگاه اصفهان ، ۱۳۹۵.

۲۰) «طراحی بسته‌ی آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی بر اساس روش چند حسی فرنالد برای درمان نارساخوانی»، جواد راستی و نسیبه صرامی، سومین کنفرانس ملّی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها،  دانشگاه اصفهان ، ۱۳۹۶.

۲۱) «طراحی و پیاده‌سازی یک بسته نرم‌افزاری با هدف تقویت توجه»، فاطمه بیگی و جواد راستی، سومین کنفرانس ملّی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها،  دانشگاه اصفهان ، ۱۳۹۶.

۲۲) «تدوین و اعتبار سنجی بسته‌ی نرم افزاری واقعیت مجازی مبتنی بر تصاویر واقعی به منظور ارتقاء سطح توجه پایدار و انتخابی کودکان»، فتانه خجسته‌بخت، جواد راستی و ماهگل توکلی، سومین کنفرانس ملّی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها،  دانشگاه اصفهان ، ۱۳۹۶.

۲۳) «توانبخشی تعادلی بیماران مبتلا به MS به‌کمک روش‌های بازی‌درمانی و بینایی ماشین»، امیرحسین بهروزجزی و جواد راستی، سومین کنفرانس ملّی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها،  دانشگاه اصفهان ، ۱۳۹۶.

۲۴) «یک بازی رایانه‌ای-ورزشی برای تمرین سایه‌زنی درایو فورهند به کمک فناوری کینکت ایکس‌باکس»، فروزان فرزین نژاد و جواد راستی، سومین کنفرانس ملّی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها،  دانشگاه اصفهان ، ۱۳۹۶.

۲۵) «کاربرد روش آگاهی واج‌شناختی در تهیه بسته‌ی نرم‌افزاری مبتنی بر واقعیت افزوده برای درمان دانش‌آموزان مبتلا به نارساخوانی»، نسیبه صرامی و جواد راستی، سومین کنفرانس ملّی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها،  دانشگاه اصفهان ، ۱۳۹۶.

۲۶) «ساخت و اعتبارسنجی نرم افزاردرمان واقعیت مجازی مبتنی بر تصاویر ۳۶۰ درجه برای درمان ترس از پرواز»، جواد راستی، غلامرضا منشئی و پروین اسلامی، سومین کنفرانس ملّی و اولین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها،  دانشگاه اصفهان ، ۱۳۹۶.

۲۷) «ساخت و اعتبارسنجي نرم‌افزار درمان واقعيت مجازي مبتني بر تصاوير ۳۶۰ درجه براي درمان مواجهه‌اي ترس از سخنراني»، اميرحسن ترابي، جواد راستي و ندا رستگار، چهارمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه کاشان، ۱۳۹۷.

۲۸) «طراحي بسته‌ي ترکيبي نوروفيدبک و ميني‌گيم به هدف بهبود فراگير توجه»، پريسا حسيني، امين مهنام و جواد راستي، چهارمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه کاشان، ۱۳۹۷.

۲۹) «طراحي يک بازي رايانه‌اي حرکتي-شناختي براي افزايش هماهنگي چشم و دست کودکان مبتلا به اختلالات طيف اوتيسم»، نيلوفر رحيمي خشوئي، جواد راستي و احمدرضا موحدي، چهارمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه کاشان، ۱۳۹۷.

۳۰) «طراحي بازي رايانه‌اي با کنترلر غيرلمسي به هدف درمان بيماري انگشت ماشه‌اي»، اميرپارسا کريمي و جواد راستي، چهارمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه کاشان، ۱۳۹۷.

۳۱) «پيشنهاد تحريک سيستم نورون‌هاي آينه‌اي مغز انسان توسط روش واقعيت مجازي»، شيداسادات هاشمي و جواد راستي، چهارمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه کاشان، ۱۳۹۷.

۳۲) «معرفی نرم‌افزار خودساخته در بررسی مقایسه‌ای اثر درمان اصلاح سوگیری توجه با دارودرمانی بر ترس مرضی در کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به اضطراب صفت – حالت»، سيما ميرلو، امير قمراني و جواد راستي، پنجمين کنفرانس ملّي نوآوري‌هاي اخير در روانشناسي؛ کاربردها و توانمندسازي، دانشگاه علامه طباطبايي، ۱۳۹۸.

۳۳) «بررسي تأثير بازي‌هاي مبتني بر واقعيت مجازي بر کارکرد شناختي پردازش فضايي و ارتباط آن با بيماري سايبري»، زهرا عباسي، سينا ورمقاني و جواد راستي، پنجمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۸.

۳۴) «نرم افزار واقعيت مجازي بهياد؛ تقويت حافظه ي سالمندان با رويكرد سرگرمي»، نسیبه صرامی فروشانی، سپیده رشیدیان‌فر و جواد راستی، ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۹.

۳۵) «بازي رايانه‌اي بهگفت؛ بهبود اختلال توليدي در گفتاردرماني كودكان»، صبا فریدی و جواد راستی، هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۴۰۰.

۳۶) «كنترل بازي‌هاي رايانه‌اي به كمك رديابي نقاط نشانگر آناتوميك بدن؛ تجربه‌ي غوطه‌وري واقعي در فضاي مجازي»، یزدان قنواتی، مریم صالحی و جواد راستی، هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۴۰۰.

۳۷) «طراحي و ساخت سخت افزار و بازي رايانه اي آموزش احياي قلبي- ريوي»، بهار شمسایی، الهام شعاعی و جواد راستی، هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۴۰۰.

۳۸) «طراحي بازي رايانه‌اي فيزيكي مبتني بر زاويه‌سنجي براي توانبخشي آسيب‌ديدگيهاي شانه»، زهرا نخعی، مریم صالحی و جواد راستی، هفتمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، دانشگاه اصفهان، ۱۴۰۰.

ثبت اختراع

  1. «کمربند هشدار تعادل برای توانبخشی کودکان مبتلا به فلج مغزی»، نرگس حقیقتی، جواد راستی و عرفان افقری، ۱۳۹۵
  2. «سیستم مکاترونیکی ارزیابی و تمرین تکواندو»، جواد راستی، سیدمهران امیری و هادی عباسی، ۱۳۹۶.

طرح‌های پژوهشی

  1. توسعه واسط مغز-رايانه به منظور درمان اختلالات و ارتقاء توانمندي‌هاي شناختي به کمک بازي-هاي رايانه‌اي (ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی، ۱۳۹۵)
  2. تهيه‌ي مستند ۳۶۰ درجه‌ي تخت‌فولاد به‌کمک فناوري واقعيت مجازي (شهرداری اصفهان، ۱۳۹۶)
  3. طراحي و پياده‌سازي بسته‌ي نرم‌افزاري مبتني بر واقعيت مجازي و واقعيت افزوده و بررسي اثربخشي آن بر عملکرد دانش‌آموزان نارساخوان (ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی، ۱۳۹۷)
  4. بازی رایانه‌ای-حرکتی بهشاد برای توانبخشی مبتلایان به عارضه‌ی عدم تعادل (آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۴)
  5. بسته‌ی سرگرمی بهروی؛ مجموعه‌ی بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد تقویت توجه و حافظه (آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۶)
  6. بسته‌ی واقعیت مجازی به‌نگر برای تقویت توجه و حافظه (آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۶)
  7. بهخوان نرم‌افزارهای واقعیت مجازی/افزوده برای بهبود کودکان نارساخوان (آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۶ – ۱۳۹۹)
  8. بازی بهگام؛ توانبخشی سالمندان بر اساس تکالیف دوگانه (آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۷)
  9. بازی رایانه‌ای-حرکتی مبتنی بر لیپ‌موشن براي بهبود ضعف عضلاني (آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۷)
  10. بهدید؛ بازی رایانه‌ای با کنترل ردیاب چشم (آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۹)
  11. بسته‌ی واقعیت مجازی بهیاد؛ توانبخشی حافظه‌ی سالمندان (آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان، ۱۳۹۹)
  12. بهران؛ دوچرخه‌سواری همراه با واقعیت مجازی برای توانبخشی شناختی-حرکتی بیماران مبتلا به MS (آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان، ۱۴۰۰)
  13. بهگفت؛ بازي رايانه‌اي بهبود اختلال توليدي در گفتاردرماني كودكان (آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی دانشگاه اصفهان، ۱۴۰۰)

پایان‌نامه‌های کارشناسی دانشگاه اصفهان

  1. طراحی و ساخت عینک هوشمند نابینایان، مرضیه حسینی، ۱۳۹۳.
  2. طراحی و ساخت دستگاه بازی رایانه‌ای جهت ایجاد انگیزه در درمان بیماران جسمی-حرکتی، زهرا امینی کهریزسنگی، ۱۳۹۳.
  3. طراحی یک سیستم تعاملی برای تقویت حالت توجه، فرشید همتایی‌پور شیرازی، ۱۳۹۳.
  4. انتقال حرکت به یک نرم‌افزار کامپیوتری به‌صورت بی‌سیم، هدیه طوفانی و مریم مرشدزاده، ۱۳۹۳.
  5. طراحی سامانه‌ی ارزیابی توانایی ورزشکاران رشته‌های رزمی، هادی اسفندی، ۱۳۹۴.
  6. ساخت کفی برای اسکن فشار کف پا، فاطمه اصغری و نرگس پرویز، ۱۳۹۴.
  7. طراحی سامانه سخت‌افزاری و برنامه اندروید به هدف کنترل وزن، مجتبی عبدی، ۱۳۹۴.
  8. ایجاد یک بستر کنترل بازوی روبات جراح از راه دور به‌کمک جوی‌استیک، فاطمه اسماعيلي هفشجاني، ۱۳۹۴.
  9. طراحی و ساخت دستگاه تک‌سمبلی خط بریل، الهه موذنی، ۱۳۹۴.
  10. طراحی و پیاده‌سازی سیستم مربیگری الکترونیکی برای رشته تکواندو، هادی عباسی، ۱۳۹۵.
  11. طراحی و ساخت یک سیستم بازی درمانی برای بیماران آتروفی، سجاد جزینی‌زاده، ۱۳۹۶.
  12. ﻃﺮاﺣﯽ و ﭘﯿﺎدهﺳﺎزي ﯾﮏ ﺑﺴﺘﻪ ﻧﺮم‌اﻓﺰاري ﺑﺮاي ﺗﺸﺨﯿﺺ و درﻣﺎن ADHD، فاطمه بیگی، ۱۳۹۶.
  13. کنترل غیرلمسی یک بازی رایانه‌‌ای با هدف توانبخشی عارضه‌ی آرتریت، امیرمحمد حسن‌پور و هادی قربانی، ۱۳۹۶.
  14. طراحی برنامه اندرویدی برای سنجش و جهت‌دهی به تناقض حس‌ها، حميدرضا رفيعي رناني، ۱۳۹۷.
  15. طراحی بازی مبتنی بر تصور حرکت به منظور توانبخشی دست راست، صدف نظری و مهدی عبداللهی ناصح‌آباد، ۱۳۹۷.
  16. طراحی سامانه موبایلی توصیه‌گر سلامت همراه با نظارت ضربان قلب، مهند الکویفاتی، ۱۳۹۸.
  17. بازی رایانه‌ای با کنترل غیرلمسی به هدف توانبخشی کف دست بعد از عمل جراحی، مها محمد حسن، ۱۳۹۸.
  18. طراحی بازی‌هایی جهت تقویت توجه انتخابی برای کودکان پیش‌دبستانی و دبستانی در محیط اندروید، مسیح خجسته، ۱۳۹۸.
  19. طراحی بسته‌ی نرم‌افزاری تقویت توجه دیداری در محیط اندروید، محمد نصیری، ۱۳۹۸.
  20. طراحی بسته‌ی نرم‌افزاری به‌منظور بهبود حافظه فعال، محمد حبشی‌نیاک، ۱۳۹۸.
  21. ساخت دستگاه کتاب‌خوان انگشتی نابینایان، محمدمهدی فتح‌اللهی و علی لنگرودی، ۱۳۹۸.
  22. طراحی صفحه‌کلید سفارشی بازی رایانه‌ای برای افراد ناتوان جسمی، زهرا عبیری، ۱۳۹۸.
  23. طراحی گیم‌پد مجازی برای ایجاد قابلیت انجام بازی‌های کامپیوتری توسط ناتوانان جسمی، روزمهر رئیسی‌پور، ۱۳۹۸.
  24. طراحی و ساخت دستگاه گرم‌کن خون، امیرحسین مهری، ۱۳۹۸.
  25. طراحی نرم‌افزار توصیه‌گر سلامت در سیستم‌عامل اندروید، امیرحسین زحمتی سربیشه، ۱۳۹۸.
  26. طراحی بازی دوبعدی با استفاده از حرکت دست در محیط بازی‌سازی یونیتی، فائزه همت‌زاده، ۱۳۹۹.
  27. طراحی بازی رایانه‌ای مبتنی بر تشخیص حرکت برای تشخیص و پیشگیری از اختلالات شناختی سالمندان، رضا سلیمانی و امیرمحمد غیاثی، ۱۳۹۹.
  28. طراحی و ساخت یک بازی رایانه‌ای – ورزشی به هدف بهبود وضعیت اندام‌های تحتانی در کودکان، مسعود جلالی و آریا بیات، ۱۳۹۹.
  29. طراحی و ساخت بسته سخت‌افزاری / نرم‌افزاری آموزش احیای قلبی-ریوی، الهام شعاعی و بهار شمسایی، ۱۴۰۰.
  30. طراحی بازی رایانه‌ای-فیزیکی برای توانبخشی آسیب‌دیدگی‌های ساعد و کتف، زهرا نخعی، ۱۴۰۰.
  31. طراحی بازی رایانه‌ای- ورزشی برای بهبود آسیب‌دیدگی کتف، فاطمه دهقانی محمدی، ۱۴۰۰.
  32. طراحی کنترل‌کننده موبایلی مبتنی بر وای­فای برای کنترل بازی‌های رایانه‌ای – ورزشی، مریم حسینی، ۱۴۰۱.
  33. طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار تجزیه‌وتحلیل آسیب‌های گفتاری و زبانی کودکان، محمد رضاپوریان، ۱۴۰۱.
  34. به‌نشان؛ بازی رایانه‌­ای به هدف آموزش زبان اشاره به کودکان ناشنوا به کمک روش‌های بینایی ماشین، یزدان قنواتی، ۱۴۰۱.
  35. طراحی ماوس ویژه معلولین با عارضه قطع دست از مچ، مهدی نادری لردجانی، ۱۴۰۱.
  36. بهگفت؛ بازي رايانه‌اي بهبود اختلال توليدي در گفتاردرماني كودكان، صبا فریدی، ۱۴۰۱.

پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی

الف) استاد راهنما

  1. طراحی و پياده‌سازی يک سيستم مربيگری الکترونيکی برای ورزش تکواندو، سيد مهران اميری، ۱۳۹۵.
  2. بررسی اولويت‌بندی انتخاب اطلاعات حسی در طرح حرکت: مبتنی بر نظريه تاو (با همراهی دکتر مهران عمادی اندانی)، مهرداد بهادری، ۱۳۹۵.
  3. توانبخشي تعادلي بيماران مبتلا به MS به كمك روش هاي بازي درماني و بينايي ماشين (با مشاوره‌ی دکتر مسعود اعتمادی‌فر)، اميرحسين بهروز جزي، ۱۳۹۷.
  4. تاثير سيستم شنوايي و صداي موزون بر كنترل راه رفتن انسان (با مشاوره‌ی دکتر مهران عمادی اندانی)، ابوبکر صمدی، ۱۳۹۷.
  5. ارتقاء سطح توجه كودكان مبتلا به عارضه ي نقص توجه به كمك فناوري واقعيت مجازي مبتني بر تصاوير واقعي (با مشاوره‌ی دکتر ماهگل توکلی)، فتانه خجسته‌بخت کوپایی، ۱۳۹۷.
  6. طراحي و بررسي اثربخشي يک بازي-ورزش براي بهبود مهارت هماهنگي چشم و دست در کودکان مبتلا به اختلالات طيف اوتيسم: يک مطالعه مقدماتي (با مشاوره‌ی دکتر احمدرضا موحدی)، نيلوفر رحيمی خشوئی، ۱۳۹۷.
  7. بررسي اثر معناداربودن شناختي محرک‌ها در شدت احساس پديده‌ي توهم بصري ادراک خودحرکت (تباح) (با همراهی دکتر حمیدرضا عریضی سامانی)، زهرا عباسی (دانشجوی کارشناسی ارشد علوم شناختی)، ۱۳۹۸.
  8. طراحي بازي رايانه‌اي – ورزشي و بررسي تأثير باليني آن بر احساس درد و قدرت عضلات گردن در افراد مبتلا به آرتروز گردن: يک مطالعه مقدماتي (با مشاوره‌ی دکتر ابراهیم صادقی دمنه)، ريحانه آتشکار، ۱۳۹۸.
  9. بررسي تاثير روش‌هاي تحريک بصري بر عملکرد سيستم آينه‌اي مغز انسان، مطالعه موردي: يادگيري حرکت (با همراهی دکتر محمدرضا یزدچی)، شيداسادات هاشمی، ۱۳۹۸.
  10. طراحي و اعتبارسنجي نرم‌افزار درمان نارساخواني مبتني بر واقعيت افزوده (با مشاوره‌ی دکتر سالار فرامرزی)، فاطمه بیگی ریزی، ۱۳۹۹.
  11. طراحی و پیاده‌سازی الگوریتم مبتنی بر یادگیری عمیق جهت کاهش درست‌نمای فلزی در تصاویر سی‌تی‌اسکن (با همراهی دکتر علیرضا کریمیان)، ساره بنی‌سعید، ۱۳۹۹.
  12. تدوین، اعتبارسنجی و بررسی اثربخشی بسته‌ی نرم‌افزاری مبتنی بر فن‌آوری واقعیت مجازی با تصاویر واقعی برای تقویت حافظه‌ی کودکان (با مشاوره‌ی دکتر سالار فرامرزی)، سپیده رشیدیان‌فر، ۱۴۰۰.
  13. توان‌بخشی دست راست بعد از سکته به کمک سیگنال‌های تصور حرکتی با تعداد الکترود مناسب و روش‌های بازی‌درمانی (با همراهی دکتر محمدرضا یزدچی)، سارا بلوکی، ۱۴۰۰.
  14. تخمین بلادرنگ و مقایسه‏‌ی بار کاری ذهنی با استفاده از سیگنال الکتروانسفالوگرام هنگام تجربه‌ی واقعیت مجازی حقیقی و شبیه‌سازی‌شده (با همراهی دکتر محمدرضا یزدچی)، محمدمهدی عجمی، ۱۴۰۰.
  15. طراحی و ساخت ردیاب عینکی چشم به کمک روش های بینایی ماشین، محمدمهدی فتح‌اللهی، در حال انجام.
  16. بازشناسی احساسات سالمندان در محیط واقعیت مجازی به کمک سیگنال‌های چندحالته (با همراهی دکتر محمدرضا یزدچی)، مهتاب تاجمیر ریاحی، در حال انجام.
  17. تاثیر تمرینات هوازی و واقعیت مجازی بر کارکرد اجرایی و عملکرد حرکتی بیماران ام‌اس افسرده (با همراهی دکتر علی محمدزاده و مشاوره دکتر مسعود اعتمادی‌فر)، مریم صالحی (دانشجوی دکتری تربیت بدنی گرایش رفتار حرکتی دانشگاه اورمیه)، ۱۴۰۰.
  18. تشخيص حالات عاطفي مبتني بر پردازش سيگنال‌هاي صوتي-تصويری (با همراهی دکتر محمدرضا یزدچی)، معصومه شرفی، ۱۴۰۰.
  19. طراحي و ساخت سيستم هوشمند تشخيص باروری تخم‌مرغ، وحید جلی، در حال انجام.
  20. طراحی و بررسی اثربخشی بسته‌ی نرم‌افزاری واقعیت مجازی بر توانایی تشخیص احساسات از چهره و کاهش استرس تعاملات اجتماعی در مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم (با همراهی دکتر محمدرضا یزدچی)، پریا خانکه، در حال انجام.
  21. طراحی و بررسی اثربخشی بسته‌ی واقعیت مجازی بر کیفیت آموزش فرآیند احیای قلبی ریوی (با مشاوره‌ی دکتر شیوا صمصام‌شریعت)، زهرا صرامی فروشانی، در حال انجام.
  22. تشخیص خودکار غدد لنفاوی سرطانی در تصاویر CT ناحیه توراکس با استفاده از یادگیری عمیق (با همراهی دکتر علیرضا کریمیان)، دلارام شادمان‌پور، در حال انجام.
  23. طراحی و اعتبارسنجی بازی رایانه‌ای-حرکتی به هدف توان‌بخشی دو وظیفه‌ای برای سالمندان، فاطمه محمدی نجف‌آبادی، در حال انجام.
  24. طراحی و اعتبارسنجی بازی رایانه‌ای-حرکتی مبتنی ‌بر واقعیت‌ مجازی و تکالیف دوگانه برای بهبود دامنه‌ی ‌حرکتی و مهارت‌های شناختی در بیماران مبتلا به سکته‌ مغزی، فاطمه هاشمی‌زاده، در حال انجام.

ب) استاد مشاور

  1. تخمين سن استخوان در نژاد ايراني با استفاده از تصاوير راديوگرافي (به راهنمایی دکتر علیرضا کریمیان)، فرزانه دهقاني، ۱۳۹۷.
  2. ارتقاي کيفيت تصاوير راديوگرافي مفصل آرنج و مچ دست به منظور تشخيص بهتر تروما با استفاده از تکنيک هاي پردازش تصوير (به راهنمایی دکتر علیرضا کریمیان)، مريم انصاريان، ۱۳۹۷.
  3. ارتقاي كيفيت تصاوير راديوگرافي مفصل زانو به منظور تشخيص بهتر تروما با استفاده از تكنيك هاي پردازش تصوير (به راهنمایی دکتر علیرضا کریمیان)، مريم اميني پزوه، ۱۳۹۷.
  4. بررسي اثربخشي بازي‌هاي رايانه‌اي بر بهبود توجه و حافظه کاري کودکان مبتلا به نقص توجه-بيش فعالي (به راهنمایی دکتر فریده حمیدی)، محدثه عزيزاللهی (دانشگاه شهید رجایی)، ۱۳۹۸.
  5. طراحي و بررسي اثربخشي يک بازي شناختي به همراه بازخورد عصبي براي بهبود عملکردهاي شناختي و رفتاري در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه-بيش‌فعالي (به راهنمایی دکتر امین مهنام)، مینا مسعودی بروجنی، ۱۳۹۸.
  6. مقايسه اثربخشي نرم افزار مبتني بر واقعيت مجازي با روش چندحسي فرنالد، بر عملكرد خواندن دانش‌آموزان با اختلال يادگيري در دوره ابتدايي (به راهنمایی دکتر سالار فرامرزی)، ابراهيم ستايش‌منش، ۱۳۹۸.
  7. مقايسه اثربخشی نرم افزار مبتنی بر واقعيت افزوده با بازی های واجی بر عملکرد خواندن دانش آموزان نارسا خوان دوره ابتدايی (به راهنمایی دکتر سالار فرامرزی)، صبا بيدار مغز، ۱۳۹۸.
  8. بررسي تاثير بسته واقعيت مجازي بهبود توجه بر پردازش اطلاعات، حافظه فعال و نادرست نويسي دانش آموزان با اختلال يادگيري خاص (به راهنمایی دکتر سالار فرامرزی)، هاجر شهيدي، ۱۳۹۸.
  9. ساخت نرم‌افزار واقعیت مجازی و مقایسه اثربخشی آن با نوروفیدبک و دارودرمانی بر کمبود توجه، تکانشگری، حافظه و فزون‌جنبشی دانش‌آموزان مقطع ابتدائی مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی (به راهنمایی دکتر غلامرضا منشئی و مشاوره دکتر امیر قمرانی)، مهدی تبریزی (دانشجوی دکتری مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان)، ۱۳۹۸.
  10. تاثير بسته آموزشي واقعيت افزوده بر نادرست نويسي دانش آموزان با اختلال يادگيري خاص (به راهنمایی دکتر سالار فرامرزی)، سحر نجف‌پور خویگانی (دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش کودکان با نیازهای خاص)، ۱۳۹۹.
  11. ساخت و اعتبارسنجی نرم‌افزار واقعیت مجازی ویژه بیماران سوختگی و مقایسه اثربخشی آن با دارودرمانی بر اضطراب درد سوختگی، شدت درد و ادراک زمان سپری‌شده درد در بیماران مبتلا به سوختگی (ه راهنمایی دکتر غلامرضا منشئی و مشاوره دکتر امیر قمرانی)، مهناز کیانی (دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اصفهان)، ۱۳۹۹.
  12. بررسی تاثیر بازی درمانی مبتنی بر واقعیت مجازی بر شدت ترس از زایمان زنان نخست زای مراجعه کننده به درمانگاه پره ناتال بیمارستان بهارلو شهر تهران در سال ۱۳۹۹ (به راهنمایی دکتر الهام ابراهیمی)، حلیمه محمدی (دانشکده‌ی پرستاری دانشگاه تهران)، ۱۴۰۰.
  13. تدوین بسته مداخله واقعیت مجازی و حضوری خانوادگی شغلی فرسودگی مبتنی بر رویکرد شفقت و بررسی تاثیر آنها بر فرسودگی و عملکرد شغلی و خانوادگی (به راهنمایی دکتر محمدرضا عابدی)، محمد شاکرمی (دانشجوی دکتری مشاوره)، ۱۴۰۰.
  14. همكاري ميان انسان و روبات با در نظر گرفتن وضعيت كاربر (به راهنمایی دکتر حمید صادقیان)، مرضيه قليچ‌خاني، ۱۴۰۰.
  15. تخمين سفتي مفاصل دست به كمك بازوي روباتيك (به راهنمایی دکتر حمید صادقیان)، مصطفی تراب‌پور، ۱۴۰۰.
  16. طراحی و رواسازی بسته نرم‌افزار واقعیت مجازی و بررسی اثربخشی آن در درمان بیماران مبتلا به اختلال وسواس شستشو (مطالعه موردی) (به راهنمایی دکتر مرضیه‌سادات سجادی‌نژاد)، زینب محمدی فشارکی (دانشجوی روانشناسی عمومی دانشگاه اراک)، در حال انجام.
  17. مقایسه اثربخشی برنامه تدوین‌شده شناخت‌درمانی مبتنی بر حضور ذهن‌ در محیط واقعیت مجازی با شناخت‌درمانی سنتی مبتنی بر حضور ذهن‌ بر نشخوار فکری، تنظیم شناختی هیجان و علائم ادراک درد در سالمندان (به راهنمایی دکتر پروانه محمدخانی)، نسیبه صرامی فروشانی (دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه علم و هنر یزد)، در حال انجام.
  18. طراحی، ساخت و اجرای بازی ذهن پیروز مبتنی بر مدل cbt و ارزیابی اثربخشی آن بر تنظیم شناختی هیجان، ابرازگری هیجان و اضطراب کودکان دارای اختلال اضطرابی (به راهنمایی دﮐﺘﺮ ﯾﻮﺳﻒ دﻫﻘﺎﻧﯽ و دﮐﺘﺮ ﻓﺮﯾﺪه ﺣﺴﯿﻨﯽ)، نزهت‌الزمان مرادی (دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی دانشگاه خلیج فارس)، در حال انجام

سوابق دیگر

  • عضو کميته اجرايي کنفرانس انجمن رمز ايران، دانشگاه اصفهان (۱۳۸۸).
  • عضو کميته اجرايي و علمي کنفرانس انجمن بينايي ماشين و پردازش تصاوير، دانشگاه اصفهان (۱۳۸۹)
  • برگزاري کارگاه آموزشي OpenCV در حاشيه کنفرانس انجمن بينايي ماشين و پردازش تصاوير، دانشگاه اصفهان (۱۳۸۹)
  • برگزاري سه دوره آموزشي طراحي و ساخت روبات مسيرياب و برگزاري دو دوره مسابقه روباتيک (يادواره آزادسازي خرمشهر) (۱۳۹۰-۱۳۹۱)
  • عضو کارگروه تدوين سرفصل کارشناسي ارشد مهندسي بیوانفورماتیک (۱۳۹۲)
  • مسئول کارگروه زندگی آسان برای معلولین دانشگاه اصفهان (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴)
  • عضو کمیته‌ی اجرایی همایش محیط زیست و صنعت سبز، دانشگاه اصفهان (۱۳۹۳)
  • عضو کارگروه تدوين سرفصل کارشناسي ارشد مهندسي ورزش (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳)
  • دبیر کارگروه بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵)
  • عضویت در هیأت نظارت و ارزیابی مؤسسات غیرانتفاعی (۱۳۹۴-۱۳۹۶)
  • دبیر ادوار اول، دوم، سوم تا ششم کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، دانشگاه اصفهان (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹)
  • مسئول هماهنگی‌های آکادمیک چهارمین کنفرانس بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، دانشگاه کاشان (۱۳۹۷)
  • مؤسس و مدیر مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان (۱۳۹۸-۱۳۹۵)
  • برگزاری چهار دوره ماراتون بازی‌سازی دانشگاه اصفهان (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶)
  • برگزاری نوآوردگاه بازی‌های رایانه‌ای – حرکتی، دانشگاه اصفهان (۱۳۹۶)
  • برگزاری پنج دوره ایده‌شو (۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸)
  • راه‌اندازی اولین آزمایشگاه سرگرمی‌های جدی کشور (۱۳۹۶)
  • برگزاری سه دوره کمپ تابستانی بازی‌سازی (۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹)
  • مدیریت برگزاری دهها کارگاه، دوره و رویداد در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای
  • تدوین سرفصل رشته‌ی طراحی و تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • راه‌اندازی رشته کارشناسی ارشد مشترک بازی‌سازی با دانشگاه Keimyung کره‌ی جنوبی
  • عضویت در شورای پذیرش مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان (۱۳۹۸ تاکنون)
  • عضويت شوراي عالی ناحيه‌ي نوآوري دانشگاه اصفهان (۱۳۹۸ تاکنون)
  • عضو شوراي سياست‌گذاري مركز اشتغال‌پذيري و مسير شغلي دانشجويان دانشگاه اصفهان (CDC) (۱۳۹۹ تاکنون)
  • عضو کمیته‌ی برنامه‌ریزی دومین کنفرانس ملّی «برنامه‌ی درسی و اشتغال» (۱۴۰۰)
  • همکاري با کميته علمي «کنفرانس ماشين بينايي و پردازش تصوير ايران»، مجله «سيستم‌هاي هوشمند در مهندسي برق دانشگاه اصفهان»، مجله‌‌ی «محاسبات نرم» و مجله Journal of Medical Signals and Sensors براي داوري مقالات

نمایه‌ها

نمایهمقدارآدرس وب
ORCID0000-0001-6269-785Xhttps://orcid.org/0000-0001-6269-785X
Researcher IDD-5278-2019http://www.researcherid.com/rid/D-5278-2019
Scopus Author ID39162023000http://www.scopus.com/authid/detail.url?authorId=39162023000
Google ScholarJavad Rastihttps://scholar.google.com/citations?user=l7wRffkAAAAJ&hl=en
ResearchgateJavad Rastihttps://www.researchgate.net/profile/Javad_Rasti
LinkedInJavad Rastihttps://www.linkedin.com/in/javad-rasti-2b550346

تماس با من

آدرس: اصفهان، خیابان هزارجریب، دانشگاه اصفهان، دانشکده‌ی فنی و مهندسی، گروه مهندسی پزشکی

تلفن تماس: ۰۳۱۳۷۹۳۴۰۳۴ – فاکس: ۰۳۱۳۷۹۳۲۱۲۷

پست الکترونیک: rasti@eng.ui.ac.ir – j_rasti@yahoo.com

صفحه‌ی خانگی: www.eng.ui.ac.ir/rasti